Exporteer naar Excel

Maak overzichten en draaitabellen van de dossiergegevens met een extern systeem. Om gegevens te exporteren biedt The Cleaning system een overzichtelijk exportmasker dat de gebruiker zelf invult met de gewenste velden en de volgorde van deze velden.

Om te exporteren volg je de deze stappen:

  1. Ga naar het menu element [ Bestand ].
  2. Klik op de functie ( Export naar Excel ).
  3. Het scherm met de beschikbare velden opent.

  1. De exportlijst moet altijd beginnen met de aanduiding van het Lijn nummer.
    Optioneel duidt je de hoofdingen van de kolommen, of inactieve ruimten mee geëxporteerd worden, of enkel de lijst van klanten gewenst zijn.
  2. Kies dan uit de volledige lijst van database velden (alfabetisch gesorteerd) welke informatie gewenst is.
    Opgelet met de export van tijden! In Excel worden die uitsluitend nummeriek weergegeven en moet je ze nadien omzetten met een Excel-formule.
  3. Geef het exportbestand (csv-formaat) een benaming)
  4. en klik op Beginnen om de export te starten.
  5. Het veld Verloop geeft de export en het aantal velden weer.

A. De velden in het exportsjabloon sorteer je met de twee pijltjes;
B. Je kiest een veld voor export door het aan te vinken. Indien je het nadien niet meer wenst, deselecteer je dit veld.

< terug 

Exportsjabloon

Indien je vaak dezelfde export opstelt, is het handiger de exportlijst op te slaan als een export-sjabloon.

Nadat je een exportlijst opstelde en voor je de export uitvoert, kan je deze lijst als een van zes “standaardlijsten” opslaan.

Klik hiervoor op de ‘diskette’ en sla de lijst op onder een referentie nummer. Spijtig genoeg kan je dit sjabloon geen naam geven.

Wanneer je een van de zes “standaardlijsten” wil hergebruiken, open je het sjabloon door te klikken op, Open folder en kies je het nummer van het gewenste sjabloon.

< terug